آتش این بار از دپارتمان بلند می‌شود

پیام فضلی‌نژاد پژوهشگر حقوق سایبر! طی سخنانی در الکامپ دوازدهم مدعی شد: تحلیلگران دپارتمان مجازی پژوهش های حقوقی ایران طی یکماه گذشته، یک طرح پژوهشی با محوریت دو وصف مجرمانه سایبرنیک آغاز کردند. محور اول این طرح پژوهشی کیفیت ارتکاب جرائم جنسی سایبر در سایت های ایرانی و محور دوم آن تحقیق پیرامون چگونگی تاثیر جاسوسان سرویس های اطلاعاتی اروپا و آمریکا بر معماری کلمات و ساختار محتوایی و ادبی نویسندگان سایبر بود.

وی که به عنوان طراح فیلترینگ سایت‌های ایرانی و طراح پروژه‌ی برخورد با وبلاگ‌نویسان و نویسنگان حوزه‌ی سینما شناخته شده است، اکنون مدیر عامل دپارتمان مجازی پژوهشهای حقوقی است.

آنگونه که از ظواهر امر پیداست دپارتمان مجازی قرار است نقش بانک فکری برخوردهای آتی در حوزه‌ی سایبر را ایفا کند: ما مشروعیت اهداف خود را از سند چشم انداز بیست ساله نظام و سیاست های کلی مقام معظم رهبری می گیریم و با نهادهای قضایی و قانونی در تعامل هستیم.

نکته‌ی جالب در سخنان این نویسنده‌ی سابق مجلات سینمایی استفاده از لفظ "براندازان سایبر" برای معرفی سایت‌ها و وبلاگ‌هایی است که "جاسوسان سرویس های اطلاعاتی اروپا و آمریکا بر معماری کلمات و ساختار محتوایی و ادبی" آنها تاثیر گذاشته‌اند.

هر چند عمیقن معتقدم دوره‌ی جناب پیام به سر رسیده، ولی این هم خبری بود. بدانید و آگاه باشید که برادرانمان در واحد دپارتمان از یک ماه پیش روی وبلاگ‌های انتقادی زوم کرده‌اند. کمی هم حواستان را جمع کنید بد نمی‌شود. مخاطب اصلی این جمله‌ی آخر خودم بودم!

"منبع خبر"

+ و ++ برای آشنایی با پیام فضلی‌نژاد
++ یک مطلب مهم دیگر در سایت دپارتمان: این بار درباره‌ی جمع‌آوری ماهواره‌ها

آخرین پست دپارتمان فضلی‌نژاد هم بسیار مهم است:

جاسوسی سایبر ؛ اعتراف " فیلسوف سیاه " در دادسرای انقلاب به تاسیس شبکه اطلاعاتی در اینترنت

یک کارشناس امنیتی جرائم جاسوسی دادسرای انقلاب تهران در گفت و گویی اختصاصی با سردبیر [ دپارتمان ] ، شامگاه شنبه ، گفته است که رامین جهانبگلو ، عضو صندوق آمریکایی گسترش دموکراسی ( کارمند قراردادی دولت آمریکا ) راه اندازی یک شبکه وسیع تحت وب برای جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده از لایه های گوناگون سیاسی ، حزبی ، اجتماعی و حاکمیتی را عهده دار بوده است. این کارشناس امنیتی اشاره کرده که از مدت ها پیش گزارش هایی مبنی بر فعالیت یک شبکه جاسوسی سایبر با نام Sec به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی واصل شده بود و وفق آنالیزهای مبسوط یک کار گروه تحقیقاتی ویژه ، ارتباط این نهاد دیجیتال جمع آوری اطلاعات با برخی از روزنامه نگاران سایبرنتیک ، گروههای اینترنتی ایرانی در یاهو ، گوگل ، یک سرویس دهنده بزرگ وبلاگ فارسی و مدیران چندین سایت فیلتر شده معروف نزدیک به ظن قوی و در حال آنالیز بود.

دلم می‌سوزد برای این فضلی‌نژاد لعنتی...یک موقعی پسر خوبی بود!