ما شرقی‌های کج‌دست

این گرامیان روزنامه‌ی شرق توی این چند روزه دوبار آبروی خودشان را در طبق اخلاص نهاده‌اند و صد البته که نتیجه‌اش را هم گرفته‌اند و بیشتر از این هم خواهند گرفت! اول افتضاحی که سر عکس منصور نصیری بالا آمد "ماجرای عکس منصور هم‌چنان ادامه دارد، کسوف را ببینید"و حالا... دوستانمان در کمال جسارت "البته جسارت ما را می‌بخشند!" مطلبی را از یک سایت به نسبت معتبر برداشته‌اند و به قول معروف چاپیده‌اند!«مطلب پندار در این مورد را بخوانید»

2. معمول این است که زیر صفحه نمایش هر سایت یک جمله‌ی دراز و بدشکل و پوچ نوشته می‌شود که تذرکات خنده‌دار و احمقانه‌ای را حواله‌ی ما انسان‌های کاملن درستکار می‌کند و به شخصیت و امانت‌داری‌مان شدیدن می‌توپد! واقعن خجالت‌آور است، ما انسان‌های راست‌کردار شرقی "این شرق اون شرق نیست!" مایی که معدن معنویت و از این جور چیزها هستیم...

3. بعضی از دوستان هم جمله‌ای را زیر صفحه‌ی نمایش نوشته‌اند که خیلی جالب است و ای بسا حکیمانه: بعضی از حقوق این سایت برای صاحب آن محفوظ است! این بعضی البته گویا عبارتند از حق فحش خوردن از سوی اسپم و غیر اسپم؛ حق فیلترشدن؛ حق زندان رفتن و صد البته حق دم بر نیاوردن!

4. البته اگر واقعیت را بخواهید این ماجرای کجی‌ی گاه به گاه دست ما شرقی‌ها! فقط محدود به این روزنامه‌ی دزد و تفرقه افکن و ملحد که چیزهای بد بدی هم می‌طلبد! نیست. بدشانسی‌ی گرامیان روزنامه‌ی شرق این است که پرخواننده‌اند و معروف و الا بسیارند دوستانی که علاقه‌ی شدید به کپی و سپس پیست دارن! از جمله همشهریان بزرگوارمان!!! "لینک همشهری در این جمله شما را به یک عکس دزدیده شده از مهدی منعم رهنمون خواهد کرد"

5. واقعن توی این فضای بی‌دروپیکری که از صدقه‌ی سر عدم تمکین نسبت به قانون کپی‌رایت دچارمان شده، انتشار مطلب و صد البته عکس درست و حسابی و وسوسه برانگیز حماقت است! از همه‌ی دوستان عاجزانه خواستارم وقتی که می‌بینند ثمره‌ی وجودشان یک جورایی دل و دین و عقل و هوش به باد ده است، زندانی‌اش کنند توی صندوقچه و اصلن هم نگذارند که از خانه بیرون برود مگر اینکه خوب در چادر و چاقچور پوشیده شده باشد، لابد حکمتی داشته رفتار پدرانمان، آنها کج دستی "و صد البته کج دهنی‌ی" ما شرقی‌ها را خوب تشخیص داده بوده‌اند.

6. یک جورهایی بلایی که ما شرقی‌ها به سر اثر یکی مثل خودمان می‌آوریم، حق آن یکی مثل همه است، وقتی که فلان فیلمی که هنوز در فلان کشور غربی "ویا حتی در همین کشور شرقی‌ی خودمان" روی پرده است سر از دستگاه سی دی پلیر خانگی در می‌آورد، وقتی دایره‌ی پناهی را همه مان به یمن مسئولیت شناسی و جسارت آقایان دزد دیده‌ایم! وقتی هوار فلان نویسنده‌ی بزرگ خارجکی و یا حتی وارثان فلان نویسنده‌ی مرحوم داخلکی درآمده از جفای ما شرقی‌ها و البته کتابی که به صورت کج‌دستانه‌ منتشر شده به چاپ چندین و چندم می‌رسد... این جاست که باید گفت نوش‌جانتان گرامیان روز‌نامه‌ی شرق! بخورید که ما هم قبلن خورده‌ایم!