FeedBurner؛برای آنان که تشنه‌ی فیدند!


سایت‌ها و وبلا‌گهای بسیاری هستند که برای مطالبشان خروجی فید تهیه نشده و یا اینکه خروجی‌ی فید مطلوبی ندارند. شاید مهم‌ترین دغدغه‌ی این روزهای مدیران این‌گونه سایت‌ها دست و پا کردن یک فید rss و یا atom قابل تحمل باشد.FeedBurner به شما کمک می‌کند تا به این متاع گران‌بها به سادگی دست بیازید!

روش کار فیدبرنر بسیار ساده است. تهیه‌ی فید برای سایت شما توسط فید برنر سه گام دارد. در مرحله‌ی اول شما آدرس سایتتان را در این صفحه وارد می‌کنید و دکمه‌ی nextرا می‌زنید. سپس اگر که سایت شما توسط فید برنر شناسایی شود شما باید گام دوم را بردارید. در این گام شما باید نوع فیدتان را انتخاب کنید،rss را ترجیح می‌دهید یا atom را؟ شما یکی از گزینه‌ها را باید انتخاب کنید. پیشنهاد من این است که شما یک بار فید اراس‌اس را بسازید و سپس با طی کردن دوباره‌ی این مسیر فید اتم را هم بسازید. بعضی از فید ریدرها از یکی از این فیدها پشتیبانی نمی‌کنند " مثلن بازنگار از فید اتم پشتیبانی نمی‌کند" بهتر است که هر دو فید را داشته باشید.

شما با فشردن دکمه‌ی next گام دوم را نیز به سلامت طی کرده‌اید و اکنون در مرحله‌ی سوم هستید. در این مرحله اگر که وبلاگ یا سایت شما از قبل فید داشته و شما پیداش نکرده‌اید، آدرس فید به شما ارائه می‌شود، در غیر این صورت شما می‌توانید توسط فید برنر برای سایتتان فید بسازید. فرض می‌کنیم که سایت شما فید ندارد، در این صورت شما باید در گام سوم، نامی برای صفحه‌ی فید خود انتخاب کنید و اکانت فیدبرنر خود را فعال کنید. آدرس فید شما چیزی شبیه به این فید "که فید rss وبلاگ من است"خواهد شد: http://feeds.feedburner.com/shirva

اکنون فید وبلاگ شما با فشردن دکمه‌ی activete feed فعال خواهد شد.حالا شما باید آین آدرس را در وبلاگ نشان دهید.

اگر در باب نشان دادن آدرس فید در وبلاگ مشکل دارید کامنت بگذارید.

برچسب‌ها: