رفتار حرفه‌اي و احترام به کاربران

زماني که تصميم گرفتم وبلاگم را از بلاگفا به اين‌جا منتقل کنم هيچ تصوري از مشکلات انتقال آرشيو وبلاگ نداشتم. اين‌جا را که راه انداختم حس کردم که هويت اين وبلاگ در بلاگفا جا مانده است. دوستان با تجربه‌تر هيچ پيشنهاد دل‌گرم کننده‌اي براي انتقال آرشيو وبلاگم نداشتند و من مجبور شدم مطالب آرشيو را "که البته تعدادش خيلي زياد نبود"‌ دانه به دانه کپي کنم و در وبلاگ جديد دوباره انتشارشان بدهم.

از نظر من اخلاقي، محترمانه وحرفه‌اي اين است که بلاگفا امکان انتقال آرشيو را در اختيار کاربرانش قرار دهد و اگر قصد ندارد اين کار انجام دهد کاربران تازه‌واردش را در جريان بگذارد که بلاگفا امکان‌ بک‌آپ گرفتن از آرشيو را در اختيار آن‌ها قرار نداده است تا يک کاربر تازه وارد و نا آشنا با مفاهيم وب بعدها در گل گير نکند.

ابتکار برآيند نياز است. کاربراني که روزي وبلاگ‌نويسي را با بلاگفا آغاز کرده‌اند و امروز به هر دليلي با اين سايت همکاري نمي‌کنند به آرشيوشان در بلاگفا نيازمندند و البته راهي که من براي انتقال آرشيو وبلاگم انتخاب کردم اصلن راه عقلاني‌اي نيست. يک کاربر که بالاي دويست مطلب در بلاگفا دارد يا بايد از خير انتقال آرشيوش بگذرد يا بايد با بلاگفا کنار بيايد و در همان‌جا به کار خود ادامه دهد. هيچ يک از اين دو انتخاب قابل قبول نيست.

بهتر است که آقاي شيرازي مناعت طبع به خرج دهند و با قرار دادن امکان انتقال آرشيو در سايتشان براي کاربران احترام قائل شوند. اطمينان دارم که در آن‌صورت بلاگفا به عنوان يک سايت user friendly کاربران وفاداري خواهد يافت.

در همين مورد:
رفتار حرفه‌اي و احترام به حقوق و منافع سايت‌ها

برچسب‌ها: